Special Bike: Toimivat järjestelmät takaavat nopean palvelun

Laadukkaiden peruspyörien ja erikoispyörien sekä niiden oheistarvikkeiden myyntiin ja huoltoon erikoistunut Special Bike käyttää Blockwaren kassa- ja varastonhallintajärjestelmää sekä työkirjaa, jotka kaikki toimivat saumattomasti yhteen.

Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi, että työn vastaanotto sekä huollossa käytetyt tuotteet ja toteutetut työt kirjataan työkirjaan, ja kassalla tiedot ovat valmiiksi käytettävissä. Mitään ei tarvitse kirjata kahteen kertaan.

– Kun pyöriä käy huollossa vuositasolla 3000 kappaletta, parin minuutin turhasta kassatyöskentelystä kertyy 100 työtuntia, yrittäjä Timo Isokääntä laskee. – Nopeasti sujuva kassaprosessi on sekä yrityksen että asiakkaan etu.

Blockwaren käyttöliittymä on helppo ja yksinkertainen. Pilvipalveluna sen käyttöönotto ei edellyttänyt Special Bikelta kalliita laitehankintoja. Vanhat koneet ja laitteet ovat edelleen käytössä.

Special Biken varastonhallinnassa on noin 10 000 riviä, joista aktiivisia on noin 3000. Yrityksen käyttämien tukkureiden kaikki tuotteet on lisätty varastonhallintaan. Kun tavaraa saapuu, tuotekortit ovat jo valmiina, ja saldot on kätevä lisätä järjestelmään.

– Reaaliaikainen varastonhallinta on tosi kätevä ja kulkee aina mukana, kuten kaikki Blockwaren toiminnot, Isokääntä kehuu. – Jos asiakas esimerkiksi messuilla kyselee tiettyä tuotetta, voimme saman tien tarkistaa pädiltä varastotilanteen.

Kun sesongit vaikuttavat vahvasti toimintaan, erilaisilla kampanjoilla voi tasata työkuormaa. Special Bike lähettää Blockwaren asiakasrekisterin kautta markkinointitekstiviestejä esimerkiksi talvihuolloista tai Black Friday -alennuksista.

– Yrittäjänä pidän asiakasta ykkösenä ja ollessani itse asiakas odotan samaa muilta. Blockwaren asiakaspalvelun toiminta on ollut loistavaa ja nopeaa. Olen ollut erittäin tyytyväinen, Isokääntä summaa.

Timo Isokääntä, yrittäjä